| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat | 
	
	
		| Autor | Wiadomość | 
	
		| Michał_Michał 
 
 
 Dołączył: 24 Mar 2013
 Posty: 276
 Skąd: Gliwice
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto Lut 24, 2015 1:53 pm    Temat postu: Niejednolity system liczenia punktów. |   |  
				| 
 |  
				| W mojej grze z Kretesem zauważyłem, że wynik na zagram różnił się od wyniku na eido. Wgłębiając się w przyczynę zauważyłem, że na zagram punkty za "odbite pola" nie wliczają się do łącznego wyniku, a na eido wliczają się. Żeby to zobrazować przeprowadziłem drobny eksperyment i doprowadziłem do sytuacji gdzie czerwony na zagram wygrywa, a na edio niebieski wygrywa. 
 Zrzut z gry:
 Link
 
 
 
 Teraz moje pytanie - który sposób liczenia jest prawidłowy ?
 
 Powracając do gry z Kretesem link to chodzi tu o grupę N6. Na szczęście nie miało to wpływy na zmianę zwycięzcy, ale gdybym przegrywał ośmioma polami to wg. zagram przegrałbym ośmioma polami, a na eido wygrałbym dwoma polami.
 
 A co Wy o tym sądzicie ?
 
 Ostatnio zmieniony przez Michał_Michał dnia Wto Lut 24, 2015 5:01 pm, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| kubusio 
 
 
 Dołączył: 08 Sty 2003
 Posty: 391
 Skąd: Warszawa
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto Lut 24, 2015 4:40 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| Bardzo ciekawe spostrzeżenie. Nie powinno ich się liczyć bo na nich nie można już grać a do basenów liczą się te pola na których grać się da.
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| senny_mojrzesz 
 
 
 Dołączył: 04 Lis 2005
 Posty: 1568
 Skąd: Legionowo,Londyn
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto Lut 24, 2015 9:01 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| zawsze to bylo na zasadzie odbijania więźniów. okrążając bazę przeciwnika odbijało się "więźniów" I odejmowało się przeciwnikowi  odbite kropki od wyniku. |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| kibic777 kropki.legion.pl
 
 
 Dołączył: 03 Cze 2002
 Posty: 119
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sro Lut 25, 2015 12:13 am    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| prawidłowy sposób liczenia jest na zagram i jest dokładnie taki jakby trzeba by było grac do ostatniej możliwej do postawienia kropki 
 niebieski w ostatnim możliwym do wykonania dla siebie ruchu (w swoim lub neutralnym terytorium) zamyka i w tym momencie 2 punkty z konta czerwonego zostają odjęte
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Michał_Michał 
 
 
 Dołączył: 24 Mar 2013
 Posty: 276
 Skąd: Gliwice
 
 | 
			
				|  Wysłany: Sro Lut 25, 2015 10:53 am    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| Nie chodziło mi o kropki, tylko o pola, przecięcia czy jak to tam nazywacie. To, że odbite kropki odejmuje się od wyniku to wiadoma sprawa... 
 Co do zasad liczenia, to faktycznie na zagram jest prawidłowo.
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| kaczor 
 
 
 Dołączył: 03 Maj 2005
 Posty: 321
 Skąd: wawa
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw Lut 26, 2015 11:57 am    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| kibic, w jaki sposób algorytm wie który gracz i kiedy postawi ostatnią kropkę? np z linku Michała pole l17. Czy system uwzględnia / wyklucza pola już otoczone (puste)..
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| kubusio 
 
 
 Dołączył: 08 Sty 2003
 Posty: 391
 Skąd: Warszawa
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw Lut 26, 2015 5:33 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| Błędem który popełniło EIDO było ponowne wrzucenie do gry tych pól które: 1) nie miały postawionej kropki
 2) leżały w zamkniętym okrążeniu
 3) przy podliczaniu basenów leżały w "basenie" który anulował zamknięcie przeciwnika
 
 W tej grze były to puste pola leżące w zamknięciu wokół m6.
 
 Takie kropki nie mogą się liczyć do basenu ponieważ one nigdy już nie wracają do gry. Dopóki oryginalne zamknięcie istnieje - nie da się tam postawić kropki. Jak to zamknięcie zostanie anulowane przez inne, okrążające - dalej nie da się tam postawić kropki.
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		|  |