Forum www.kropki.legion.pl Strona Główna www.kropki.legion.pl
Forum gry w kropki -
KLIKNIJ I ZAGRAJ W KROPKI ON-LINE
Zasady gry

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niejednolity system liczenia punktów.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kropki.legion.pl Strona Główna -> Zasady i nauka gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał_Michał



Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 276
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto Lut 24, 2015 1:53 pm    Temat postu: Niejednolity system liczenia punktów. Odpowiedz z cytatem

W mojej grze z Kretesem zauważyłem, że wynik na zagram różnił się od wyniku na eido. Wgłębiając się w przyczynę zauważyłem, że na zagram punkty za "odbite pola" nie wliczają się do łącznego wyniku, a na eido wliczają się. Żeby to zobrazować przeprowadziłem drobny eksperyment i doprowadziłem do sytuacji gdzie czerwony na zagram wygrywa, a na edio niebieski wygrywa.

Zrzut z gry:
Link



Teraz moje pytanie - który sposób liczenia jest prawidłowy ?

Powracając do gry z Kretesem link to chodzi tu o grupę N6. Na szczęście nie miało to wpływy na zmianę zwycięzcy, ale gdybym przegrywał ośmioma polami to wg. zagram przegrałbym ośmioma polami, a na eido wygrałbym dwoma polami.

A co Wy o tym sądzicie ?


Ostatnio zmieniony przez Michał_Michał dnia Wto Lut 24, 2015 5:01 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
 
 
kubusio



Dołączył: 08 Sty 2003
Posty: 391
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lut 24, 2015 4:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo ciekawe spostrzeżenie.
Nie powinno ich się liczyć bo na nich nie można już grać a do basenów liczą się te pola na których grać się da.
Powrót do góry
 
 
senny_mojrzesz



Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 1564
Skąd: Legionowo,Londyn

PostWysłany: Wto Lut 24, 2015 9:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zawsze to bylo na zasadzie odbijania więźniów. okrążając bazę przeciwnika odbijało się "więźniów" I odejmowało się przeciwnikowi odbite kropki od wyniku.
Powrót do góry
 
 
kibic777
kropki.legion.pl


Dołączył: 03 Cze 2002
Posty: 119

PostWysłany: Sro Lut 25, 2015 12:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prawidłowy sposób liczenia jest na zagram i jest dokładnie taki jakby trzeba by było grac do ostatniej możliwej do postawienia kropki

niebieski w ostatnim możliwym do wykonania dla siebie ruchu (w swoim lub neutralnym terytorium) zamyka i w tym momencie 2 punkty z konta czerwonego zostają odjęte
Powrót do góry
 
 
Michał_Michał



Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 276
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sro Lut 25, 2015 10:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chodziło mi o kropki, tylko o pola, przecięcia czy jak to tam nazywacie. To, że odbite kropki odejmuje się od wyniku to wiadoma sprawa...

Co do zasad liczenia, to faktycznie na zagram jest prawidłowo.
Powrót do góry
 
 
kaczor



Dołączył: 03 Maj 2005
Posty: 321
Skąd: wawa

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 11:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kibic, w jaki sposób algorytm wie który gracz i kiedy postawi ostatnią kropkę?
np z linku Michała pole l17. Czy system uwzględnia / wyklucza pola już otoczone (puste)..
Powrót do góry
 
 
kubusio



Dołączył: 08 Sty 2003
Posty: 391
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lut 26, 2015 5:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Błędem który popełniło EIDO było ponowne wrzucenie do gry tych pól które:
1) nie miały postawionej kropki
2) leżały w zamkniętym okrążeniu
3) przy podliczaniu basenów leżały w "basenie" który anulował zamknięcie przeciwnika

W tej grze były to puste pola leżące w zamknięciu wokół m6.

Takie kropki nie mogą się liczyć do basenu ponieważ one nigdy już nie wracają do gry. Dopóki oryginalne zamknięcie istnieje - nie da się tam postawić kropki. Jak to zamknięcie zostanie anulowane przez inne, okrążające - dalej nie da się tam postawić kropki.
Powrót do góry
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kropki.legion.pl Strona Główna -> Zasady i nauka gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




wiadomosci z forum
Polityka cookies