vn91russian
Dołączył: 28 Maj 2010 Posty: 10
|
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 8:34 am Temat postu: a little suggestion from a russian player |
|
|
If the man who programmed your dot's application has a bit of time, you can add a little functionality:
at the end of game, when both opponents click "STOP" (end of game) button, the last territories can be surrounded automatically.
the easiest way to do this is the following:
1) at the end of game create a boolean field the same size as the paper size.
2) Start a wave if the bool-field from the edges of the field to the center, using the following rules:
a) at start the bool-field is "true" on the borders (edges)
b) if a node is adjacent to a "true" value and isn't blue color in the real paper - mark this node also to "true"
c) do this until no nodes can be converted using b) rule.
3) the points where the wave didn't reach - that's the territory of the red which must be scored at the end of the game.
There is another question - how to _paint_ theese surroundings. Well, there are two ways: you can automatically calculate them too, or... you can skip this thing.:) Draw the dot's that are surrounded end_of_game-like but just don't draw the surroundings. The second way takes from 30 to 200 minutes to program this.
google-translate:
Cytat: | Jeśli człowiek, który zaprogramowany swój dot wniosku ma trochę czasu, można dodać trochę funkcjonalności:
na koniec gry, gdy przeciwnicy zarówno kliknij "Stop" (end of game) przycisk, ostatnie terytoria są otoczone automatycznie.
Najprostszym sposobem na to jest następujący:
1) na koniec gry logiczne tworzenie pola taki sam rozmiar jak rozmiar papieru.
2) Start fali, jeśli bool pola od krawędzi pola do centrum, przy użyciu następujących zasad:
a) na początku bool pola jest "true" na granicach (krawędzie)
b) jeżeli węzeł jest w sąsiedztwie "prawdziwą" wartość i nie jest [i] niebieski [/ i] kolor w prawdziwym papierze - znak ten również do węzła "true"
c) do tego do węzłów nie mogą być przeliczone b) reguły.
3) punkty, gdzie nie dotarła fala - to terytorium [i] [czerwony / i], które muszą być oceniane pod koniec gry.
Istnieje jeszcze jedno pytanie - jak _paint_ tych okolicach. Cóż, są dwa sposoby: można automatycznie obliczać ich także, albo ... można pominąć tę rzecz.:) Remis dot, że są otoczone end_of_game podobne, ale po prostu nie zwrócić okolicy. Drugi sposób ma od 30 do 200 minut do zaprogramowania tym. |
|
|